söndag 28 augusti 2011












jag såg ut lite som en hippie i min långklänning och slitna hår när jag åkte till tranås igår morse. Mötte upp mina kära och gick först längs gatorna och tittade på konst, fullt av kreativa och roliga människor att prata med. Hittade en udda och snygg tavla vid en yngre killes utställning. När jag frågade vad den kostade blev han helt stum, han hade tydligen inte tänkt att han skulle få sålt något. Jag älskar den och för övrigt heter den Krymplingen och det Drunkna trädet. Hur kan man inte älska en tavla som heter så? Efter det skulle syster köpa en tavla hon fastnat vid, då fick vi "rockrabatt" för vi såg så snygga ut, sa konstnären. Tack sa vi och fnissade därifrån.

När vi blivit trötta i benen och i ögonen av alla målningar gick vi till hotellet och fikade scones och muffins, sen hoppade vi i poolen, fick ansiktsbehandling och massage, ångbastade och åt frukt i mängder. Vi var väl lagom sömniga när vi åt trerätters: helt gudomlig mat!

Som vanligt en fantastisk helg med min fina familj!

kärlek

1 kommentar: